Audi A4 B5 műszerfal, óracsoport
Audi A4 B5 nagykijelzős műszeregység, óracsoport évjáratbeli különbségek
Az első képen látható, hogy évjáratonként miben különböznek az óracsoportok a B5-ösben.
Az analóg óra 1996-1999.05-ig van gyárilag ebbe a típusba, de 1998-tól már integrált immobilizer is van benne. És az óra meg van számozva. 1995.05-től már digitális órát kapott a jármű. Ez már a facelift modell.
Az óracsoport cseréjekor a második képen látható dolgokra kell odafigyelni.
A csatlakozók színeire és az immo feltanítására. Egy 1998-as autónál, ha csak kicseréljük az egységet, nem fog az autó beindulni, mert meg kell etetni az ECU-val az új immot.
Diesel autóba jó a benzines óracsoport?
Igen jó, de nem ennyire egyszerű, hogy csak bepattintom és kész is van. Különböző óracsoport cseréjekor újra kell kódolni a műszert, mert nem mindegy, hogy diesel, benzines, 4 vagy 6 henderes.
Például, ha van egy 1.9TDI autó és egy 6 hengeres benzines bontott óracsoportot sikerül beszerezni akkor át kell kódolni az egységet. Amennyiben nem végezzük el ezt a pár perces mutatványt, nem lesz pontos a fordulatszámmérő, (a felét fogja mutatni) és a nagy kijelzős (MFA) óracsoportnál a fogyasztáskijelző pedig a dupláját.
Az átkódoláshoz VAG-COM, Autocom CDP+ vagy hasonló szerszám kell, amivel át lehet írni.

